Διατροφικές ανάγκες του καταναλωτή

Γνώση του καταναλωτή
Η Puratos καινοτομεί συνεχώς, έχοντας ως μοναδικό σκοπό να βοηθήσει τους πελάτες της να επεκτείνουν την επιχείρησή τους. Αν και η τεχνολογία παίζει θεμελιώδη ρόλο κατά τη διάρκεια του σχεδιασμού των προϊόντων μας, η καινοτομία πάντα πηγάζει από το πάθος μας για την ικανοποίηση του καταναλωτή. Τοπικές και διεθνείς έρευνες καταναλωτών, έρευνες αγοραστών, παρακολούθηση των τάσεων, οργανοληπτική ανάλυση... Έχουμε αναπτύξει τον δικό μας συνδυασμό εργαλείων για να παρακολουθούμε στενά πώς οδηγείται ο καταναλωτής στην επιλογή του. Οι πελάτες μας επωφελούνται ενός μοναδικού συνδυασμού αντίληψης των καταναλωτικών συνηθειών, σχετικών με τη δραστηριότητά τους.

Ύφεση και ανάκαμψη

Μετά από μια παγκόσμια ύφεση την περίοδο 2008-2009, η οικονομία αναμένεται ξανά να αναπτυχθεί, με διαφορετική ταχύτητα όμως από τη μία περιοχή στην άλλη. Σταδιακά, θα ανακάμψει το διαθέσιμο εισόδημα, αλλά ο τρόπος με τον οποίο θα το ξοδεύουν αναμένεται να διαφέρει από την περίοδο πριν από την κρίση.

Οι βασικές κατηγορίες πολυτελείας όπως η σοκολατοποιία αναμένεται να επωφεληθούν από αυτή τη νέα ανάπτυξη. Σε ευρύτερη κλίμακα, θα δούμε επίσης μια μέτρια αύξηση του χώρου στα ράφια που αντιστοιχεί στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, ως αντίδραση στην αύξηση των μη απαραίτητων δαπανών.

Μεγάλες τάσεις: Η βιομηχανία τροφίμων υποκινείται από ορισμένες μεγάλες τάσεις: υγεία και διατροφή, ευκολία, απόλαυση και γεύση.

Υγεία του πεπτικού συστήματος

Τάση : Τόσο στους άνδρες όσο και στις γυναίκες τα προβλήματα στο πεπτικό σύστημα είναι ένας διαρκής λόγος ανησυχίας. Γνωρίζουμε ότι η διατροφή μπορεί να βοηθήσει στην αντιμετώπιση αυτών των προβλημάτων, γεγονός που οφείλεται κυρίως στις προσπάθειες του χώρου των γαλακτοκομικών προϊόντων να προωθήσει τα προβιοτικά (ζωντανοί μικροοργανισμοί που προστίθενται στην τροφή και βοηθούν στην πέψη). Στο εμπόριο αρτοποιίας και ζαχαροπλαστικής, χρησιμοποιούνται συνήθως οι φυτικές ίνες για την υγεία του πεπτικού συστήματος.

Λύση : Η Puratos και η Fugeia ίδρυσαν μια συνεργασία για την ανάπτυξη καινοτόμων ψωμιών που ωφελούν το πεπτικό σύστημα. Ως καλύτερη εναλλακτική, προτιμούνται τα πρεβιοτικά από τα προβιοτικά, καθώς αντέχουν τη διαδικασία του ψησίματος και δεν χρειάζονται ιδιαίτερες συνθήκες αποθήκευσης. (Τα πρεβιοτικά είναι προϊόντα ζύμωσης διαφόρων συστατικών των τροφών τα οποία με την σειρά τους αποτελούν τροφή για τα προβιοτικά  τα οποία είναι ήδη παρόντα στο πεπτικό σύστημα.) Η χρήση τους βρίσκεται ακόμα στα πρώτα στάδια, αλλά αναμένεται να αναπτυχθούν όσο γίνονται περισσότερο γνωστά τα πιθανά οφέλη τους στην υγεία.

Χαμηλά λιπαρά

Τάση : Το παγκόσμιο πρόβλημα της παχυσαρκίας έχει οδηγήσει στην ανάπτυξη της αγοράς προϊόντων αδυνατίσματος και χαμηλών σε λιπαρά. Οι καταναλωτές εντοπίζουν ολοένα και περισσότερο προβλήματα που σχετίζονται με το βάρος τους και αναζητούν λύσεις στη διατροφή τους. Συνεπώς, διαβάζουν πιο προσεκτικά τις διατροφικές πληροφορίες στις ετικέτες, οι οποίες έχουν γίνει ένα από τα κίνητρα για την απόφαση της αγοράς ενός προϊόντος.

Λύση : Η Puratos εισήγαγε το Puraslim, μία εναλλακτική λύση για τα παραδοσιακά λιπαρά (βούτυρα –μαργαρίνες), που μειώνει την ποσότητα λιπαρών στα ψωμιά και τα κέικ.

Μείωση του αλατιού

Τάση : Ειδικά για την αρτοποιία, η μείωση του νατρίου θα μπορούσε πιθανόν να έχει σημαντικές επιπτώσεις στη δημόσια υγεία, καθώς τα προϊόντα αυτής της κατηγορίας αντιπροσωπεύουν περισσότερο από το 38% της καθημερινής πρόσληψης νατρίου. Ακολουθώντας την ευρωπαϊκή νομοθεσία που επιβάλλει μείωση του νατρίου κατά 16% σε όλες τις κατηγορίες τροφίμων, τα αρτοσκευάσματα με μειωμένο νάτριο θα αποτελέσουν σχετική πρόταση στην Ευρώπη. Πιθανώς να ακολουθήσουν και άλλα μέρη του κόσμου.

Λύση : Στη σειρά Sapore, η Puratos έχει λανσάρει λύσεις για τη μείωση του αλατιού όπως το Nabucco: ένα φυσικό προζύμι που ενισχύει τη αλμυρή γεύση και επιτρέπει τη μείωση του αλατιού. Καθώς και το μίγμα Low Salt για χωριάτικο ψωμί με 50% λιγότερο αλάτι , είναι ένα από τα καινούρια προϊόντα της Puratos Ελλάς, που ακολουθεί αυτή την φιλοσοφία.

Απλότητα

Τάση : Η ευρεία τάση απλότητας οδηγεί σε ενδιαφέρον για πραγματικά υγιεινά και  αυθεντικά συστατικά στα προϊόντα. Πράγματι, οι καταναλωτές διστάζουν να αγοράσουν προϊόντα που ισχυρίζονται πως προσφέρουν άμεσα οφέλη. Οι τροφές με παραδοσιακά μεγαλύτερα οφέλη όπως το ψωμί, τα φρούτα, τα λαχανικά και το γάλα θα παίξουν ένα πιο κυρίαρχο ρόλο στην "υγεία".

Λύση : Η Puratos διαθέτει μια ολοένα αυξανόμενη σειρά προϊόντων που ανταποκρίνεται σε αυτήν την τάση.

Ατομική συσκευασία

Τάση : Πριν σφραγιστούν σε μια μεγαλύτερη συσκευασία, πολλά προϊόντα τυλίγονται ξεχωριστά για μεγαλύτερη ευκολία και άμεση κατανάλωση. Η τάση αυτή επεκτείνει την προσφορά των σνακ που τρώμε <<στο πόδι>>.

Λύση : Η Puratos μπορεί να βοηθήσει τους πελάτες της να αναπτύξουν, προϊόντα σε ατομική συσκευασία. Διαθέτουμε επίσης πολλές λύσεις για να διατηρούμε την φρεσκάδα για όλη την διάρκεια ζωής των προϊόντων.

Βελτίωση της ποιότητας και αυθεντικότητα

Τάση : Η αναβάθμιση της ποιότητας των τροφίμων γίνεται όλο και σημαντικότερη στα πλαίσια μιας γενικότερης αναγέννησης της παράδοσης. Ένα παράδειγμα αποτελεί το αυξανόμενο ενδιαφέρον για τα τοπικά προϊόντα, αυτά που κατασκευάζονται στον τόπο προέλευσης τους. Αυτό συνδυάζεται με την προθυμία των καταναλωτών να πληρώσουν περισσότερα γι' αυτά.

Λύση : Η σειρά "Collection " της Belcolade περιλαμβάνει τις πιο νόστιμες οργανικές/βιολογικές σοκολάτες με ονομασία προέλευσης, η καθεμία από τις οποίες έχει τη δική της μοναδική γεύση.

Γεύση :

Τάση : Η γεύση, αλλά επίσης η υφή και η μυρωδιά, παραμένουν τα βασικά κίνητρα για τη δημιουργία καινοτομιών στα τρόφιμα. Πάνω από το 90% των καταναλωτών πιστεύουν ότι η γεύση είναι ο σημαντικότερος λόγος επαναγοράς των προϊόντων.

Λύση : Η Puratos έχει αναπτύξει μία ευρεία γκάμα προζυμιών από ολόκληρο τον κόσμο, το καθένα από τα οποία αντανακλά τις τάσεις, τις γεύσεις και τις παραδόσεις του τόπου προέλευσής του.

Σχετικά άρθρα